Wat is een personeelsadministratie?

24 april 2020
Door:

Wat is een personeelsadministratie?

personeelsadministratieEen personeelsadministratie bestaat traditioneel uit informatie over jouw onderneming en over jouw medewerkers. Daarnaast zijn ook de verlofadministratie en de verzuimadministratie vaak onderdeel hiervan.

Vastleggen gegevens

Hoe groter de organisatie, hoe groter de noodzaak voor het bijhouden van een personeelsadministratie. Hierin leg je informatie vast over bijvoorbeeld:

  • Afdelingen en functiegebouw
  • Actiepunten, signaleringen
  • Tijdregistratie
  • Communicatiegegevens
  • Relatiegegevens
  • Opleidingen
  • Verstrekkingen (sleutels, mobiele telefoon, pasjes, enz.)
  • Leaseauto administratie
  • Verzekeringen
  • Verlofadministratie (inclusief digitaal verlof aanvragen en afwikkelen)
  • Verzuimadministratie en -begeleiding (cf Wet Verbetering Poortwachter)
  • Beoordelingen
  • Management rapportages
  • Dashboards

Veilig opgeborgen

Alle informatie en documenten over jouw werknemers horen overzichtelijk en veilig opgeborgen te zijn. Denk aan salarisstrokenarbeidsovereenkomsten en verslagen van evaluatiegesprekken.

In één systeem

Het is ook belangrijk om over het praktische aspect na te denken. Naast de personeelsadministratie dien je ook een loonadministratie bij te houden. In veel moderne, online systemen kun je deze twee administraties met elkaar integreren. Zo heb je alle informatie bij elkaar, hoef je maar in één systeem te werken en beperk je het risico op verschillen tot zero.

Tot slot

Wil je meer weten over (uitbesteden van)

Op de website van het Masters netwerk is veel informatie beschikbaar. Bovendien vind je in onze kennisbank heel veel informatie over ondernemerschap en wet- en regelgeving. Heb je nog vragen? Neem dan contact op met een van onze specialisten.

Het Masters Netwerk is dé specialist op het gebied van online ondersteuning van MKB-ondernemers op financieel, fiscaal en personeel gebied. Ook ondersteunen wij, samen met onze partners, ondernemers op andere gebieden als:

Neem eens een kijkje in onze webshop met mooie aanbiedingen voor slimme ondernemers.

Meer weten of hulp nodig bij jouw personeelsadministratie

Neem contact op voor meer informatie en ondersteuning

Voeg een reactie toe

Gratis e-book: Hoe start ik mijn eigen onderneming?
30 pagina's vol handige tips voor starters én MKB-ondernemers die al op weg zijn.*
Bedankt voor het aanvragen. Binnen 1 werkdag ontvang je het e-book in je inbox!
*Maandelijks ontvang je daarnaast onze nieuwsbrief met de laatste ontwikkelingen op financieel, fiscaal en personeel gebied. Natuurlijk word je e-mailadres nooit gedeeld met derden.
Weet je zeker dat je het gratis e-book niet wilt ontvangen?
×
×
WordPress Popup Plugin
Inhoud winkelmand
There are no products in the cart!
Total
0,00
Continue Shopping
0