Hoe kies je een bedrijf voor salarisadministratie

Hoe kies je een bedrijf voor salarisadministratie?

Zodra je als ondernemer personeel in dienst neemt, ben je wettelijk verplicht een salarisadministratie bij te houden. Een verantwoordelijkheid die veel tijd én kennis van zaken vraagt. Om die reden besteden de meeste MKB-ondernemers hun administratie uit. Maar hoe kies je een bedrijf voor salarisadministratie? Hieronder vijf zaken die van belang zijn bij het kiezen van een salarisadministrateur.

Vakkennis

Veel accountants- en administratiekantoren doen de salarisadministratie erbij. Omdat de klant dat nu eenmaal verwacht. En omdat ze het erbij doen, blinken die kantoren vaak niet uit in hun vakkennis.

Het is verstandig om een dienstverlener te hebben die vakbekwaam is. Een dienstverlener die veel tijd vrij maakt om de kennis van zijn salarismedewerkers actueel te houden. En die de salarisadministratie en alles wat daarbij hoort rekent tot de kern van zijn dienstverlening.

Zo betaal je nooit teveel premie en het risico op een boete van UWV of Belastingdienst is praktisch nul.

Veiligheid

Veel accountants- en administratiekantoren gebruiken nog verouderde, soms zelfs nog op Windows gebaseerde software. Deze programma’s zijn niet ontwikkeld om in de cloud te gebruiken. Leveranciers gebruiken daarom hulpmiddelen om hun software toch via het internet beschikbaar te krijgen. Maar zaken als beveiliging en applicatie- en gebruikersbeheer vragen op lokale Windows-systemen hele andere technologieën dan op het internet.

Kies een dienstverlener die jou veiligheid en gemak van cloud oplossingen biedt.

Altijd en overal toegang

De ondernemer van nu wil alles zoveel mogelijk digitaal afwikkelen. De tijd om mutaties op de fax of in een pdf ’je te zetten, ligt nu toch echt achter ons. Met een modern e-hrm systeem heb je 24/7 en overal vandaan toegang tot jouw informatie. Zo kun je even snel iets opzoeken of een mutatie indienen. Daarnaast kunnen medewerkers zelf informatie invoeren en wijzigen, zoals gewerkte uren, verlofaanvragen en adreswijzigingen. Dat noemen we Employee Self Service of ESS.

Kies een dienstverlener die jou en jouw medewerkers 24/7 toegang geeft tot jouw eigen informatie en moderne functies biedt.

Eén of twee dienstverleners?

Veel mkb-ondernemers denken dat het noodzakelijk is om zowel de financiële- als de salarisadministratie bij dezelfde dienstverlener neer te leggen. Veel administratie- accountantskantoren hebben maar weinig salarisklanten en weinig tot geen kennis van dit vakgebied. Het is inmiddels achterhaald om persé alles bij één dienstverlener neer te leggen.

Moderne, op internet gebaseerde salarisadministratiesystemen koppelen jouw informatie aan alle moderne financiële systemen. Het is dus niet langer noodzakelijk om de financiële- én de salarisadministratie in één hand te hebben. Onze salarisadministratie heeft koppelingen met heel veel andere financiële systemen. Zodra jouw salarisadministratie is verwerkt, dan is jouw boekhouding ook bijgewerkt. Dat gebeurt onder water, zonder dat je er iets aan hoeft te doen.  Zie dit overzicht van onze koppelingen / interfaces met financiële systemen.

Kosten

Door het gebruik van verouderde software staat de efficiëntie van de salarisadministrateur op een veel lager pitje. Hij of zij is veel meer tijd kwijt aan jouw salarisadministratie. En jij als klant betaalt linksom of rechtsom altijd die extra tijd.

Kies een moderne dienstverlener die efficiënt en dus goedkoper werken mogelijk maakt.

Tot slot

Wil je meer weten over (uitbesteden van)

Op de website van het Masters netwerk is veel informatie beschikbaar. Bovendien vind je in onze kennisbank heel veel informatie over ondernemerschap en wet- en regelgeving. Heb je nog vragen? Neem dan contact op met een van onze specialisten.

Het Masters Netwerk is dé specialist op het gebied van online ondersteuning van MKB-ondernemers op financieel, fiscaal en personeel gebied. Ook ondersteunen wij, samen met onze partners, ondernemers op andere gebieden als:

Meer weten over “Hoe kies je een bedrijf voor salarisadministratie?”?

Neem direct contact op

Voeg een reactie toe

Gratis e-book: Hoe start ik mijn eigen onderneming?
30 pagina's vol handige tips voor starters én MKB-ondernemers die al op weg zijn.*
*Maandelijks ontvang je daarnaast onze nieuwsbrief met de laatste ontwikkelingen op financieel, fiscaal en personeel gebied. Natuurlijk wordt je e-mailadres nooit gedeeld met derden.
Weet je zeker dat je het gratis e-book niet wilt ontvangen?
×
×
WordPress Popup Plugin
Shopping cart0
There are no products in the cart!
Continue shopping
0